جامعه پاکستانی آمریکایی دومین جشنواره فرهنگی پاکستان را در شهر ساکرامنتو، پایتخت ایالت کالیفرنیای آمریکا، برگزار کرد. در جشنوراه فرهنگی پاکستان فرهنگ هر منطقه پاکستان از جمله: از ایالت پنجاب، خیبر پختونخوا، سند، بلوچستان و همچنین از منطقه کشمیر آزاد و منطقه گیلگیت و بلتستان پاکستان، به نمایش در آمده و مورد استقبال همگان قرار گرفت.

جامعه پاکستانی کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا، دومین جشنواره فرهنگی پاکستان را برگزار کرد.

براساس این گزارش، جامعه پاکستانی مقیم در شهر کالیفرنیای آمریکا، دومین جشنواره فرهنگی پاکستان را برگزار کرد و فرهنگ تمامی مناطق پاکستان از جمله: از ایالت پنجاب، خیبر پختونخوا، سند، بلوچستان و همچنین از منطقه کشمیر آزاد و منطقه گیلگیت و بلتستان در جشنواره فرهنگی به نمایش در آمد. در این جشنواره مهم پاکستانی، بروس هادشیلد، شهردار روزویل و کریستا برناس، معاون شهردار حضور داشتند و طی سخنانی از برگزاری چنین جشنواره های فرهنگی قدردانی کردند. نکته قابل توجه این برنامه زکی بهایی، یک هنرمند معروف پاکستانی الاصل و خواننده رپ بود که در اشعار انگلیسی به معرفی میراث فرهنگی پاکستان پرداخت و با استقبال خوب شرکت کنندگان مواجه شد. این جشنواره در میدانی در مرکز شهر رازول برگزار شد. آصف حق، مجری این برنامه گفت: هدف از برگزاری این جشنواره، معرفی میراث همه مناطق، مردم، زبان ها و فرهنگ های پاکستان به مردم محلی و مردم ساکن در سایر کشورهای جهان است. وی گفت: این جشنواره فرهنگی پاکستان سال گذشته آغاز به کار کرد و به همین مناسبت مردان، زنان و کودکان پاکستانی لباس های رنگارنگ سنتی پاکستانی به تن داشته و هر رنگ و نژاد و منطقه و کشوری در این جشن حضور دارد، مسلمانان هند و همچنین مردم مسلمان کشورهای اسلامی و برخی از خانواده های هندو و سیک نیز در این جشنواره شرکت کردند و از برپایی این جشنواره قدردانی کردند. مجری برنامه بر لزوم ایجاد فرصت های بهتر برای بهبود روابط با سایر کشورها تاکید کرد. در این جشنواره فرهنگی پاکستان غذاهای پاکستانی بریانی، بهاری کباب، قیمه پاراتها و حلوا، رول کباب، چای کشمیری، همچنین نوشیدنی های زیاد و فالوده، قلفی و لیموناد و سایر مواد غذایی و همچنین صنایع دستی منطقه ای و لباس های رنگارنگ مردانه و زنانه، شال ها در غرفه های متفاوتی عرضه شدند. موسیقی منطقه ای و صوفی های پاکستان، رقص و سایر برنامه های فرهنگی نیز ارائه شدند.

منبع:

(روزنامه جنگ مورخ 23 خرداد ماه 1402)

https://jang.com.pk/news/1236272

ملاحظه :

مردم پاکستان مقیم در کشورهای خارجی در تلاش هستند تا فرهنگ مناطق مختلف پاکستان از جمله: زبان های محلی، لباس های محلی و سایر فرهنگ های مناطق پاکستان را به جهانیان معرفی کنند.

اولین جشنواره فرهنگی پاکستان در سال گذشته در آمریکا برگزار شد و این دومین جشنواره در شهرکالیفرنیای آمریکا بوده است که با استقبال گرم آغاز و پایان یافت.

کد خبر 15999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =